XVIII sesja Sejmiku Województwa Opolskiego w dniu 2 września 2025 r.

PORZĄDEK OBRAD
XVIII SESJI SEJMIKU WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO
w dniu 2 września 2025 r.
(stan na 26.08.2025r.)

Rozpoczęcie obrad – godz. 10:00

  1. Otwarcie obrad.
  2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
  3. Porządek obrad.
  4. Powołanie sekretarza obrad.
  5. Przyjęcie protokołu z XVII sesji Sejmiku.
  6. Informacja Przewodniczącego Sejmiku z prac między sesjami.
  7. Sprawozdanie z prac Zarządu Województwa Opolskiego.
  8. Informacja o interpelacjach złożonych między sesjami
  9. Interpelacje i zapytania.
  10. Raport o stanie sanitarnym województwa opolskiego w 2024 roku.
  11. Informacja Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii o stanie bezpieczeństwa weterynaryjnego w województwie opolskim w 2024 roku.
  12. Informacja o działalności Wojewódzkiej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Opolu w 2024 roku.
  13. Sprawozdanie z realizacji Kontraktu Terytorialnego dla województwa opolskiego w 2024 roku.
  14. Podjęcie uchwał w sprawie:
    1. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Województwa Opolskiego na lata 2024-2030,
    2. zmiany budżetu Województwa Opolskiego na 2024 rok.
  15. Podjęcie uchwały w sprawie zasad udzielania dotacji podmiotowych dla instytucji kultury, dla których organizatorem lub współorganizatorem jest Samorząd Województwa Opolskiego.
  16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XIV/161/2025 Sejmiku Województwa Opolskiego z dnia 25 marca 2025 r. w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych i wysokości środków PFRON przeznaczonych na te zadania, przypadających według algorytmu w 2025 roku dla Województwa Opolskiego.
  17. Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Gminie Bierawa realizacji zadania własnego Województwa Opolskiego w zakresie opracowywania dokumentacji projektowej dotyczącej budowy drogi pieszo-rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 425 w miejscowości Bierawa.
  18. Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Powiatowi Oleskiemu realizacji zadania własnego Województwa Opolskiego w zakresie sporządzenia projektu budowlano-wykonawczego oraz wykonania przedsięwzięcia pn.: „Budowa drogi dla pieszych i rowerów wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 901 w m. Pludry”.
  19. Podjęcie uchwały w sprawie powierzenia Powiatowi Oleskiemu realizacji zadania własnego Województwa Opolskiego w zakresie sporządzenia projektu budowlano-wykonawczego oraz wykonania przedsięwzięcia pn.: „Budowa drogi dla pieszych i rowerów wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 901 na odcinku Kocury-Bzionków”.
  20. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze umowy darowizny na rzecz Gminy Polska Cerekiew nieruchomości stanowiącej własność Województwa Opolskiego.
  21. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości opłaty za przeprowadzenie przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Opolu egzaminu państwowego wymaganego do uzyskania prawa jazdy odpowiedniej kategorii.
  22. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Gminy Paczków na jej zadanie własne – usuwanie skutków powodzi w zakresie naprawy infrastruktury gminnej poprzez realizację zadania pn. „Remont odtworzeniowy w zakresie dróg, przepustów, mostów, nasypów uszkodzonych podczas powodzi pozwalający na przywrócenie bezpieczeństwa przejazdów w ich przebiegu i zabezpieczeń przed ich dalszą degradacją”.
  23. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rozwiązanie stosunku pracy z radnym Województwa Opolskiego.
  24. Rozpatrzenie wniosku w sprawie odwołania Marszałka Województwa Opolskiego.
  25. Sprawozdanie z realizacji uchwał Sejmiku Województwa Opolskiego za II kwartał 2025 roku.
  26. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.
  27. Wolne wnioski.
  28. Komunikaty.
  29. Zamknięcie obrad.

Metryczka

Wytworzono: 19.08.2025
Wytworzono przez: Dyrektor Biura Sejmiku - Damian Cedro
Opublikowano: 21.08.2025, 13:32
Opublikowano przez: Radosław Nowosielecki
Zmodyfikowano: 27.08.2025, 14:26
Zmodyfikowano przez: Radosław Nowosielecki
Podmiot udostępniający: Województwo Opolskie
Liczba odwiedzin: 195

W przypadku problemów z dostępnością dokumentu na stronie BIP prosimy o zgłoszenie uwag koordynatorowi dostępności Pani Marta Chałupka-Woźniak, email: dostepnosc@opolskie.pl, tel. +48 77 54 16 444.

Przewiń do góry