Przedmiot sprawy: | Rejestr przechowawców Akt Osobowych i Płacowych Województwa Opolskiego
|
---|
Dodatkowe informacje: | Warunkami wykonywania działalności w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym okresie przechowywania są:
- posiadanie przez przedsiębiorcę bazy organizacyjno-technicznej zapewniającej warunki przechowywania dokumentacji określone w art. 51n oraz właściwe warunki jej udostępniania (Rozporządzenie Ministra. Kultury z dn. 1.04.2005 r. w sprawie warunków przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej (Dz.U. 2005 nr 32 poz. 284);
- posiadanie przez przedsiębiorcę regulaminu usług, które będą świadczone w ramach działalności objętej wpisem (Rozporządzenie Ministra Kultury z dn. 10.02.2005 r. w sprawie określenia maksymalnej wysokości opłat za sporządzenie odpisu lub kopii dokumentacji o czasowym okresie przechowywania (Dz.U. 2005, nr 28, poz. 240);
- zatrudnianie przez przedsiębiorcę do wykonywania czynności związanych z obsługą dokumentacji osoby posiadającej specjalistyczne wykształcenie i praktykę zawodową (Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 1.04.2005 r. w sprawie określenia rodzaju wykształcenia uznanego za specjalistyczne oraz dokumentów potwierdzających posiadanie praktyki zawodowej, wymaganych od osób wykonujących niektóre czynności związane z dokumentacją osobową i płacową pracodawców (Dz.U. 2005, nr 68, poz. 596).
Marszałek Województwa w drodze decyzji, odmawia wpisu przedsiębiorcy do rejestru:
- jeżeli wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- jeżeli przedsiębiorcę wykreślono z rejestru tej działalności regulowanej w wyniku wydania przez organ prowadzący rejestr decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku;
w przypadkach określonych w odrębnych przepisach.
|
---|
Podmioty uprawnione: | Podmioty zobowiązane do uzyskania wpisu do rejestru
|
---|
Wymagania i potrzebne dokumenty: | WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek zawierający następujące dane:
1) firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres;
2) numer w rejestrze przedsiębiorców;
3) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
4) imiona i nazwiska osób uprawnionych do reprezentowania przedsiębiorcy;
5) określenie zakresu działalności, która ma być objęta wpisem;
6) określenie miejsca lub miejsc, w których będzie wykonywana działalność objęta wpisem i daty jej rozpoczęcia;
7) oświadczenie, że przedsiębiorca w dniu złożenia wniosku:
a) nie ma zaległości podatkowych;
b) nie ma zaległości w zakresie zobowiązań wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
c) nie figuruje w rejestrze dłużników niewypłacalnych Krajowego Rejestru Sądowego.
- Oświadczenie następującej treści:
“Oświadczam, że:
1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych są kompletne i zgodne z prawdą;
2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców o czasowym okresie przechowywania, określone w rozdziale 4a ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.”.
Oświadczenie powinno również zawierać:
1) firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres;
2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3) podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
- Dowód wpłaty opłaty skarbowej.
|
---|
Opłaty: |
- Wysokość opłaty skarbowej:
– za wpis do rejestru – 616 zł,
– za zmiany wpisu w rejestrze dotyczące rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem (tj. za dodatkowe miejsce prowadzenia tej działalności) 50% stawki określonej od dokonania wpisu – 308 zł,
– za wydanie zaświadczenia, na wniosek przedsiębiorcy, o wykreśleniu wpisu z rejestru – 17 zł,
– za wydanie zaświadczenia, na wniosek przedsiębiorcy, innego niż ww. a dotyczącego wpisu do rejestru – 17 zł.
2. Termin i sposób wnoszenia opłaty:
– obowiązek wniesienia opłaty skarbowej od dokonania czynności urzędowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej,
– zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie Urzędu Miasta Opole lub bezgotówkowo na rachunek:
Urząd Miasta Opola
45-015 Opole
Rynek – Ratusz
Bank Millennium S.A.
03 1160 2202 0000 0002 1515 3249 z dopiskiem: opłata za dokonanie wpisu do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych
|
---|
Miejsce składania dokumentów: | Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
ul. Piastowska 14
45-082 Opole
|
---|
Organ właściwy: | Marszałek Województwa Opolskiego |
---|
Podstawa prawna: | Rozdział 4a, ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz.U.2019.553)
|
---|
Osoba odpowiedzialna: | Marszałek Województwa Opolskiego |
---|
Osoba do kontaktu: | Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Organizacyjno-Administracyjny, Referat Administracyjny i Zamówień Publicznych, sekretariat tel. 77 54 16 400; Arleta Ciupińska tel. 77 54 16 407 |
---|