ROZEZNANIE CENOWE
na świadczenie usługi kompleksowego opracowania i produkcji filmów – nowoczesnych teledysków informacyjnych wraz z tłumaczeniami audiowizualnymi (w tym dostosowanie do potrzeb osób z dysfunkcją narządu wzroku i słuchu) oraz emisją i pozycjonowaniem na ogólnopolskich portalach internetowych przez podmiot niebędący dostawcą audiowizualnych usług medialnych wraz z przeniesieniem autorskich praw majątkowych i pokrewnych oraz zezwoleniem na wykonywanie praw zależnych na rzecz Zamawiającego bez ograniczeń na wszystkich polach eksploatacji
Filmy powstaną na potrzeby Województwa Opolskiego w ramach projektu pn. „Opolskie aktywnie – na rowery” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Schematu II Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 i stanowiącego realizację Planu Operacyjnego KSOW 2014-2020 dla województwa opolskiego na lata 2020-2021.
Szanowni Państwo,
niniejsze rozeznanie cenowe nie jest procedurą przetargową w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych, ma jedynie na celu rozeznanie cen rynkowych ww. usługi, niezbędnych do rozpoczęcia procedury o udzielenie zamówienia publicznego. Zwracam się z uprzejmą prośbą o złożenie oferty cenowej zgodnie z poniższymi wskazaniami:
I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa kompleksowego opracowania i produkcji filmów – nowoczesnych teledysków informacyjnych wraz z tłumaczeniami audiowizualnymi (w tym dostosowanie do potrzeb osób z dysfunkcją narządu wzroku i słuchu) oraz emisją i pozycjonowaniem na ogólnopolskich portalach internetowych przez podmiot niebędący dostawcą audiowizualnych usług medialnych wraz z przeniesieniem autorskich praw majątkowych i pokrewnych oraz zezwoleniem na wykonywanie praw zależnych na rzecz Zamawiającego bez ograniczeń na wszystkich polach eksploatacji.
2. Szacunkowa wycena powinna obejmować następujące rodzaje kosztów składowych:
a) produkcja filmów (w tym preprodukcja, produkcja i postprodukcję zebranych materiałów informacyjnych wraz z utworem muzycznym skomponowanym na potrzeby filmów)
b) tłumaczenia audiowizualne na j.angielski (w tym polskie oraz angielskie dostosowanie do potrzeb osób z dysfunkcją narządu wzroku – audiodeskrypcja oraz słuchu – tłumacz języka migowego)
c) emisja filmów co najmniej przez 1 miesiąc na jednym z ogólnopolskich portali internetowych (np. artykuł wraz z linkiem do filmów)
w odniesieniu do następujących wariantów:
• Wariant I obejmujący dwa spoty ( w tym 1 x 1min. do kampanii internetowych na czas nieograniczony oraz 1 x 30 sek. do kampanii w telewizji ogólnopolskiej z prawem emisji co najmniej przez 1 rok) z udziałem influencera (lub influencerów) – o zasięgach w mediach społecznościowych na poziomie powyżej 300 tys. obserwujących – wypowiadającego (wypowiadających) hasła promocyjne do kamery i promującego (promujących) filmy na swoich kanałach społecznościowych poprzez zamieszczenie na nich co najmniej dwóch postów po ukończeniu dzieła przez Wykonawcę.
• Wariant II obejmujący dwa spoty ( w tym 1 x 1min. do kampanii internetowych na czas nieograniczony oraz 1 x 30 sek. do kampanii w telewizji ogólnopolskiej z prawem emisji co najmniej przez 1 rok) z udziałem influencera (lub influencerów) – o zasięgach w mediach społecznościowych na poziomie poniżej 300 tys. obserwujących – wypowiadającego (wypowiadających) hasła promocyjne do kamery i promującego (promujących) filmy na swoich kanałach społecznościowych poprzez zamieszczenie na nich co najmniej dwóch postów po ukończeniu dzieła przez Wykonawcę.
• Wariant III obejmujący jeden spot (30 sek. do kampanii internetowych na czas nieograniczony oraz do telewizji ogólnopolskiej z prawem emisji co najmniej przez 1 rok) z udziałem influencera (lub influencerów) – o zasięgach w mediach społecznościowych na poziomie powyżej 300 tys. obserwujących – wypowiadającego (wypowiadających) hasła promocyjne do kamery i promującego (promujących) filmy na swoich kanałach społecznościowych poprzez zamieszczenie na nich co najmniej dwóch postów po ukończeniu dzieła przez Wykonawcę.
• Wariant IV obejmujący jeden spot (30 sek. do kampanii internetowych na czas nieograniczony oraz do telewizji ogólnopolskiej z prawem emisji co najmniej przez 1 rok) z udziałem influencera (lub influencerów) – o zasięgach w mediach społecznościowych na poziomie poniżej 300 tys. obserwujących – wypowiadającego (wypowiadających) hasła promocyjne do kamery i promującego (promujących) filmy na swoich kanałach społecznościowych poprzez zamieszczenie na nich co najmniej dwóch postów po ukończeniu dzieła przez Wykonawcę.
3. Filmy będą wykorzystywane do informowania społeczeństwa o możliwościach uprawiania turystyki rowerowej na obszarach wiejskich województwa opolskiego (min. 12 obszarów), ze szczególnym uwzględnieniem wytycznych obejmujących w szczególności:
a) przegląd wojewódzkiej bazy infrastruktury rowerowej, wybranych tras rekomendowanych do wycieczek rowerowych (od łatwych – dla amatorów i rodzin z dziećmi, po trudne – dla zaawansowanych);
b) prezentację najważniejszych atrakcji turystycznych na trasach wraz z możliwością noclegu;
c) wzmianki o najważniejszych imprezach rowerowych w regionie.
4. Termin realizacji: od momentu podpisania umowy (nie wcześniej niż 30 kwietnia 2021r.) do 30 czerwca 2021r. Zamawiający ustali z Wykonawcą harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia przed podpisaniem umowy.
5. Miejsce realizacji i ilościowy zakres prac: obszar województwa opolskiego (min. 12 lokalizacji wskazanych przez Zamawiającego (pejzaży, krajobrazów, panoram) .
6. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało dostosowanie terminów nagrań do sprzyjających warunków pogodowych oraz umówienie się na nagrania z zaakceptowanymi przez Zamawiającego osobami.
7. Do zadań Wykonawcy należeć będzie zapewnienie spójnej formuły dla powstających w ramach realizacji przedmiotu zamówienia filmów (m.in. oprawa graficzna, czołówka, plansza końcowa, napisy) oraz zamieszczenie oznaczeń promocyjnych w materiałach video (m.in. logotypy z informacją o projekcie pn. „Opolskie aktywnie – na rowery” współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Schematu II Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 i stanowiącego realizację Planu Operacyjnego KSOW 2014-2020 dla województwa opolskiego na lata 2020-2021.
8. Filmy będą zamieszczone w serwisach internetowych Zamawiającego (na oficjalnych stronach) oraz w mediach społecznościowych (kanały społecznościowe Zamawiającego tj. Facebook, YouTube), wyświetlane na telebimach podczas spotkań, konferencji i innych tego rodzaju wydarzeń, jak również jako reklama na co najmniej jednym ogólnopolskim portalu internetowym (płatna emisja filmów co najmniej przez 1 miesiąc leży po stronie Wykonawcy).
9. Po zawarciu umowy Zamawiający przekaże wytyczne do scenariuszy poszczególnych filmów, które będą stanowiły bazę pod finalne scenariusze przygotowane przez Wykonawcę i zaakceptowane przez Zamawiającego.
10. Wykonawca opracuje scenariusze spotów (w zależności od wariantu określonego w pkt. 2 opisu przedmiotu zamówienia) wraz z przedłożoną do akceptacji Zamawiającego treścią haseł promujących wypowiadanych przez osoby występujące oraz propozycje udźwiękowienia (Zamawiający będzie miał możliwość wyboru utworu muzycznego oraz wersji scenariusza do każdego filmu co najmniej z trzech przedstawionych przez Wykonawcę propozycji).
11. Do produkcji filmów Wykonawca będzie zobowiązany wykorzystać profesjonalny sprzęt pozwalający na produkcję materiału filmowego o najwyższej jakości, najwyższych walorach estetycznych, przy wykorzystaniu nowych i popularnych trendów stosowanych przy produkcji tego rodzaju treści. Część ujęć powinna być nakręcona przy użyciu profesjonalnego urządzenia typu dron, umożliwiającego kręcenie ujęć z powietrza. Opracowany materiał powinien cechować się dynamicznym charakterem przyciągającym uwagę odbiorcy oraz angażującym go w przedstawiane treści.
12. Zamówienie obejmuje opracowanie w filmach treści wypowiadanych z OFFu jak i wprost do kamery.
13. Udźwiękowienie filmów obejmować będzie odgłosy tła i efekty dźwiękowe niezbędne dla obrazu, wypowiedzi osób lub głos profesjonalnego lektora oraz muzykę zależnie od wymogów przyjętego do realizacji scenariusza.
14. Podkład muzyczny powinien stanowić utwór specjalnie w tym celu skomponowany.
15. Muzyka powinna być zróżnicowana, dopasowana do tematu danego filmu.
16. Filmy powinny poprzez nowoczesną i atrakcyjną formę być dostosowane dla współczesnego widza (mile widziane łączenie z animacją np. mapki).
17. Użyte w filmie środki techniczne mają zagwarantować uzyskanie finalnego produktu na najwyższym poziomie artystycznym i technicznym.
18. Filmy muszą być zrealizowane w technologii cyfrowej i oparte na tym samym materiale źródłowym powstałym na etapie produkcji. Materiał zostanie dostarczony zamawiającemu w formie cyfrowej, na odpowiednim nośniku.
19. Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu projektów scenariuszy filmów, do których Zamawiający będzie miał prawo zgłaszać uwagi. Wykonawca jest zobowiązany do uzyskania akceptacji Zamawiającego przed przystąpieniem do realizacji nagrań według scenariuszy poszczególnych filmów
II. NIEZBĘDNE WYMAGANIA TECHNICZNE DO PRZEKAZANIA PRZEZ WYKONAWCĘ MATERIAŁÓW ŹRÓDŁOWYCH (ZASOBÓW PLIKÓW) ORAZ OSTATECZNYCH WERSJI PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
1. Każdy film powinien być dostarczony jako pojedynczy plik z wszelkimi zasobami źródłowymi.
2. Materiały zostaną dostarczone Zamawiającemu w formie cyfrowej, na odpowiednich nośnikach typu dyski zewnętrze.
3. Wykonawca przekaże Zamawiającemu filmy zarówno jako ostateczne wersje dzieła oraz wszystkie zebrane do ich montażu nagrania źródłowe (w formie plików otwartych tzw. „collect” umożliwiającej edycję i dalsze renderowanie m.in. ścieżki dźwiękowej i dalszej pracy z zasobami plików na dowolnym sprzęcie Zamawiającego).
4. WAŻNE!: Sposób montażu udźwiękowienia wraz w narracją z OFFu i wypowiedziami osób powinien w materiale filmowym przewidywać czas na audiodeskrypcję (dostosowanie przez Zamawiającego materiału filmowego do potrzeb osób niewidomych i słabo widzących).
5. Do produkcji filmów Wykonawca będzie zobowiązany wykorzystać profesjonalny sprzęt dostosowany do niżej wymienionych w pkt. 6 i 7 wymagań emisyjnych oraz umożliwiający zebranie materiału do filmu (zarówno z powietrza jak i tradycyjnie) o najwyższej jakości dźwięku i wierności odwzorowania obrazu, zapewniający najwyższe walory artystyczne i estetyczne, przy wykorzystaniu nowych i popularnych trendów stosowanych przy produkcji tego rodzaju treści.
6. Standard wizji z zastosowaniem stabilizatorów obrazu i oświetlenia z modyfikatorami światła, jak również możliwościami typu timelapse, hyperlapse, slow motion, go pro.
7. Standard dźwięku na poziomie profesjonalnego studia dźwiękowego z zastosowaniem narzędzi typu: pojemnościowy mikrofon kierunkowy, mikroporty, procesor dźwięku kamery.
8. Wymagania emisyjne dotyczące obrazu (co najmniej):
FORMATY ZAPISU PLIKU:
16 – bit RAW
oraz kodek ProRes 422/LT/HQ w kontenerze .mov
ROZDZIELCZOŚĆ:
[4K] 3996 X 2160 aspekt obrazu 1,85
PRĘDKOŚĆ: 24 fps
SKANOWANIE: progresywne
ASPEKT PIKSELA: kwadratowy, 1×1
KOLORY: liniowa przestrzeń RGB
BITRATE: 100 Mbps
9. Wymagania emisyjne dotyczące dźwięku (co najmniej):
a) parametry pliku audio: .wav, 24bit, 48kHz
b) ścieżki dźwiękowe: .wav [2.0 / 5.1]
c) rozkład kanałów w wielokanałowym pliku .wav :
– dźwięk stereofoniczny 2.0 [1-L, 2-R]
d) poziom głośności: 82db Leq(m)
e) synchronizacja i czas trwania ścieżki dźwiękowej powinny być dopasowane do pliku .mov, z którym ma zostać wyemitowana.
III. NIEZBĘDNE ZASOBY KADROWE:
1. Scenarzysta z min. 5 letnim doświadczeniem z zakresu produkcji filmów reklamowo – informacyjnych popartym CV;
2. Operator filmowy z min. 5 letnim doświadczeniem popartym CV;
3. Licencjonowany pilot drona UAVO z min. 5 letnim doświadczeniem filmowym popartym CV;
4. Realizator dźwięku z min. 5 letnim doświadczeniem popartym CV;
5. Kompozytor utworów muzycznych do spotów z min. 5 letnim doświadczeniem popartym CV;
6. Montażysta z min. 5 letnim doświadczeniem popartym CV;
7. Influencer o zasięgach w mediach społecznościowych (udokumentowane linkami do stron internetowych) oraz z min. 5 letnim doświadczeniem w promocji i reklamie popartym CV;
8. Realizator audiodeskrypcji odpowiedzialny za dostosowanie filmów do potrzeb osób z dysfunkcją narządu wzroku z min. 5 letnim doświadczeniem popartym CV;
9. Lektorzy audiodeskrypcji (w j. polskim oraz w j.angielskim) z min. 5 letnim doświadczeniem popartym CV;
10. Tłumacz języka migowego (zarówno polski jak i angielski) odpowiedzialny za dostosowanie filmów do potrzeb osób z dysfunkcją narządu słuchu z min. 5 letnim doświadczeniem popartym CV;
11. Pozycjoner filmów na portalach o zasięgach co najmniej ogólnopolskich z min. 5 letnim doświadczeniem popartym CV.
IV. DODATKOWE INFORMACJE:
1. O udzielenie zamówienia będą mogli ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią warunki dotyczące:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej czynności lub działalności, jeśli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
b) posiadania wiedzy i doświadczenia (popartego przykładami podobnych realizacji wraz z referencjami);
c) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (kwalifikacje potwierdzone CV);
d) dysponowania na własność sprzętem (o określonych w zapytaniu wymaganiach technicznych niezbędnym do realizacji zamówienia)
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3. Wykonawca zobowiązuje się do ścisłej współpracy z Zamawiającym przy realizacji nagrań na każdym ich etapie, a także w trakcie wykonania montażu nagrań, w tym do konsultacji oraz uwzględniania wszelkich zgłaszanych przez Zamawiającego uwag.
V. SPOSÓB ZŁOŻENIA SZACUNKOWEJ WYCENY:
1. Wycenę usługi należy sporządzić według formularza wyceny stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego rozeznania.
2. Ceny powinny być wyrażone w złotych polskich, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
3. Wycena powinna obejmować wszystkie koszty przygotowania i przeprowadzenia usługi (wraz z wyszczególnieniem poszczególnych wariantów) i musi z niej wynikać wartość VAT na cały przedmiot zamówienia.
4. Wykonawca pokrywa wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem wyceny.
5. Wycenę należy złożyć za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres a.mroz@opolskie.pl.
do dnia 15 marca 2021r. do godz. 15.30 z dopiskiem w temacie: „szacunkowe koszty kompleksowej usługi w ramach projektu pn. Opolskie aktywnie – na rowery“
Data ważności: | 15.03.2021 |
---|---|
Osoba odpowiedzialna: | Agnieszka Kamińska - Dyrektor Departamentu Kultury, Sportu i Turystyki |
Typ: | Rozeznanie rynku |
Załączniki
Metryczka
Wytworzono: | 10.03.2021 |
---|---|
Wytworzono przez: | Agnieszka Kamińska - Dyrektor Departamentu Kultury, Sportu i Turystyki |
Opublikowano: | 10.03.2021, 14:59 |
Opublikowano przez: | Anna Mróz-Gryc |
Podmiot udostępniający: | Województwo Opolskie |
Liczba odwiedzin: | 278 |
Rejestr zmian
W przypadku problemów z dostępnością dokumentu na stronie BIP prosimy o zgłoszenie uwag koordynatorowi dostępności Pani Aldonie Stahlberger, email: dostepnosc@opolskie.pl, tel. +48 77 44 45 519.