System sprawozdawczy w zakresie monitorowania postępów realizacji celów Programu ochrony powietrza obejmuje wszystkie jednostki samorządowe, w tym podległe im jednostki organizacyjne. Sprawozdanie w zakresie działań naprawczych powinno obejmować wszystkie działania ujęte w harmonogramie rzeczowo-finansowym, a także działania wspomagające realizowane warunkowo oraz zadania wynikające z Planu Działań Krótkoterminowych.
W związku z § 1 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 15 lutego 2023 r. w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza (Dz. U. poz. 350), wójt, burmistrz, prezydent miasta i starosta są zobowiązani do sporządzania sprawozdania z realizacji działań naprawczych w danym roku kalendarzowym i przekazywania ich do Marszałka Województwa Opolskiego oraz do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Opolu w terminie do dnia 15 lutego każdego roku (za rok poprzedni tzn. za okres 1 stycznia – 31 grudnia 2024r.)
Tabele sprawozdawcze stanowią narzędzie monitorowania realizacji Programu ochrony powietrza dla terenu województwa opolskiego mającego na celu osiągnięcie poziomów dopuszczalnych substancji w powietrzu uchwalonego:
- Uchwałą nr XX/193/2020 Sejmiku Województwa Opolskiego z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie przyjęcia „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego”
- Uchwałą nr LVII/592/2023 Sejmiku Województwa Opolskiego z dnia 26 września 2023 r. w sprawie określenia aktualizacji „Programu ochrony powietrza dla województwa opolskiego
Kontakt telefoniczny:
Departament Ochrony Środowiska, Referat Polityki Ekologicznej, Robert Mazurkiewicz-Biczuk, tel. 77 4482 129
Załączniki
Metryczka
Wytworzono: | 11.03.2025 |
---|---|
Wytworzono przez: | Mateusz Menzel - Dyrektor Departamentu Ochrony Środowiska |
Opublikowano: | 11.03.2025, 12:51 |
Opublikowano przez: | Kamil Nowak |
Zmodyfikowano: | 24.03.2025, 07:46 |
Zmodyfikowano przez: | Kamil Nowak |
Podmiot udostępniający: | Województwo Opolskie |
Liczba odwiedzin: | 13 |
Rejestr zmian
-
Sprawozdanie z realizacji POP – 2024
- Uaktualniono:
- 24.03.2025, 07:46
- Uaktualniono przez:
- Kamil Nowak
-
Sprawozdanie z realizacji POP – 2024
- Utworzono:
- 11.03.2025, 12:51
- Utworzono przez:
- Kamil Nowak
W przypadku problemów z dostępnością dokumentu na stronie BIP prosimy o zgłoszenie uwag koordynatorowi dostępności Pani Marta Chałupka-Woźniak, email: dostepnosc@opolskie.pl, tel. +48 77 54 16 444.