Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2020 r. poz. 1062), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Urzędu, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.
Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności (wniosek o zapewnienie dostępności).
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnioski się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
Wniosek o zapewnienie dostępności Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego można:
- złożyć osobiście w Punkcie Informacyjno – Kancelaryjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego w Opolu przy ul. Ostrówek 5-7, do którego prowadzą szklane rozsuwane drzwi pod filarami budynku głównego, w godzinach 7.30 – 15.30, lub
- przesłać pocztą na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole, lub
- przesłać pocztą elektroniczną na adres mailowy: dostepnosc@opolskie.pl , lub
- przesłać za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (www.epuap.gov.pl) na adres ePUAP Urzędu: /q877fxtk55/SkrytkaESP
Wzór wniosku o zapewnienie dostępności można pobrać poniżej.
Załączniki
Metryczka
Wytworzono: | 14.12.2021 |
---|---|
Wytworzono przez: | Iwona Marek |
Opublikowano: | 14.12.2021, 09:08 |
Opublikowano przez: | Iwona Marek |
Zmodyfikowano: | 17.06.2024, 12:29 |
Zmodyfikowano przez: | Iwona Marek |
Podmiot udostępniający: | Województwo Opolskie |
Liczba odwiedzin: | 746 |
Rejestr zmian
-
Wniosek o zapewnienie dostępności
- Uaktualniono:
- 17.06.2024, 12:29
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Wniosek o zapewnienie dostępności
- Uaktualniono:
- 14.12.2021, 09:16
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Wniosek o zapewnienie dostępności
- Uaktualniono:
- 14.12.2021, 09:11
- Uaktualniono przez:
- Iwona Marek
-
Wniosek o zapewnienie dostępności
- Utworzono:
- 14.12.2021, 09:08
- Utworzono przez:
- Iwona Marek
W przypadku problemów z dostępnością dokumentu na stronie BIP prosimy o zgłoszenie uwag koordynatorowi dostępności Pani Aldonie Stahlberger, email: dostepnosc@opolskie.pl, tel. +48 77 44 45 519.